This The Metropolitan Opera: Saint-Saëns's Samson et Dalila movie has Drama, and Music genres.
The Metropolitan Opera: Saint-Saëns's Samson et Dalila Movie was made by The Metropolitan Opera The film was successfully completed and released in 2018 The spoken language used in the film is French.
A towering biblical epic, Saint-Saëns’s operatic take on the story of Samson and Delilah has many of the hallmarks of grand opera—show-stopping vocal displays, thrilling choruses, and an engrossing plot set against a sweeping, pseudo-historical backdrop. It’s fitting, then, that Samson et Dalila has been chosen to celebrate the opening of the Met’s season four times in the company’s history, including when Darko Tresnjak’s bold new production premiered on the first night of the 2018–19 season. A few weeks later, the opera was shown as part of the Met’s series of live cinema transmissions, featuring an exceptional cast. Tenor Roberto Alagna was the heroic Samson, who ultimately falls victim to the seductive power of Dalila—the captivating mezzo-soprano Elīna Garanča. Bass-baritone Laurent Naouri sang the sinister High Priest of Dagon, with conductor Sir Mark Elder on the podium.
The Metropolitan Opera: Saint-Saëns's Samson et Dalila Movie Stars:
Roberto Alagna as Samson, Elina Garanca as Dalila, Mark Elder as Self - Conductor, Tony Stevenson as First Philistine, Laurent Naouri as The High Priest of Dagon, Bradley Garvin as Second Philistine, Dmitry Belosselskiy as The Old Hebrew, Mark Schowalter as A Philistine Messenger, Susan Graham as Self - Host, Elchin Azizov as Abimélech, and MET Orchestra as .
Peoples involved in the making of the The Metropolitan Opera: Saint-Saëns's Samson et Dalila movie:
Gary Halvorson (Director), Peter Gelb (Executive Producer), Camille Saint-Saëns (Original Music Composer), Louisa Briccetti (Producer), Mark Elder (Conductor), Donald Holder (Lighting Design), Mia Bongiovanni (Supervising Producer), Austin M. Craig (Choreographer), Victoria Warivonchik (Producer), Ron Washburn (Technical Supervisor), Ferdinand Lemaire (Writer), Darko Tresnjak (Production Design), Elena Park (Supervising Producer), David Frost (Music Producer), Linda Cho (Costume Designer), Tera Willis (Makeup & Hair), Alexander Dodge (Set Designer), Robert Lurie (Assistant Costume Designer), Robert Croghan (Assistant Costume Designer), Ann Beyersdorfer (Assistant Set Designer), Bryce Cutler (Assistant Set Designer), and Colin McGurk (Assistant Set Designer).
Here are some translations about the movie:
Самсон и Далила
Когато мецосопранът Елина Гаранча и тенорът Роберто Аланя обединиха сили на сцената на Мет през 2010 г. в „Кармен“, резултатът беше наелектризиращ. Сега звездното дуо ще се събере отново, и отново в чувствена френска творба, която ръководството на оперния театър избира за тазгодишното откриване на сезона. „Самсон и Далила“ е единствената от 12-те опери на прочутия френски композитор Камий Сен-Санс, която продължава да се играе по света с голям успех. Библейската приказка за измамната любов и предателството, но и за силата на вярата и жертвоготовността е в основата на либретото на Фердинанд Лемер, който използва текстове от Стария Завет. Роденият в Сърбия театрален режисьор Дарко Тресняк прави дебюта си в Метрополитън опера, след като работи успешно в Лосанджелиската опера и получава награда „Тони“ през 2014 г. за дебюта си на Бродуей.
Language: Bulgarian
Samson et Dalila [The Metropolitan Opera]
Épopée biblique imposante, la version lyrique de Saint-Saëns de l'histoire de Samson et Dalila présente de nombreuses caractéristiques du grand opéra : des démonstrations vocales à couper le souffle, des chœurs palpitants et une intrigue captivante sur fond de vaste toile de fond pseudo-historique. Il est donc normal que Samson et Dalila ait été choisi pour célébrer l’ouverture de la saison du Met à quatre reprises , notamment lorsque la nouvelle production audacieuse de Darko Tresnjak a été créée lors de la première de la saison 2018-2019. Quelques semaines plus tard, l’opéra était projeté dans le cadre de la série de retransmissions cinéma en direct du Met, avec une distribution exceptionnelle. Le ténor Roberto Alagna était l'héroïque Samson, qui finit par devenir victime du pouvoir de séduction de Dalila, la captivante mezzo-soprano Elīna Garanča. Le baryton-basse Laurent Naouri a chanté le sinistre Grand Prêtre de Dagon, avec le chef d'orchestre Sir Mark Elder sur le podium
Language: French
삼손과 데릴라
가자(Gaza) 지구의 어떤 마을 광장에 히브리 사람들이 모여 여호와에게 블레셋(Philistines)의 억압에서 자유스럽게 해달라고 기도한다. 사사(재판관이자 지도자)인 삼손(Samson)이 나와 믿음이 부족하다고 사람들을 책망한다. 블레셋 장군 아비멜렉(Abimelech)이 히브리 백성들의 유일신 여호와를 부인하자 삼손이 아베멜렉을 죽이는데...
Language: Korean
Самсон и Далила
Возвышающийся библейский эпос, оперный взгляд Сен-Санса на историю Самсона и Далилы, обладает многими отличительными чертами большой оперы - захватывающими дух вокальными данными, захватывающими припевами и захватывающим сюжетом на обширном псевдоисторическом фоне. Вполне уместно, что «Самсон и Далила» были выбраны для празднования открытия сезона Метрополитена четыре раза в истории компании, в том числе когда премьера смелого нового спектакля Дарко Тресняка состоялась в первый вечер сезона 2018–2019. Несколько недель спустя опера была показана в рамках серии прямых кинотрансляций Метрополитена с участием исключительного состава. Тенор Роберто Аланья был героическим Самсоном, который в конце концов стал жертвой обольстительной силы Далилы - пленительной меццо-сопрано Элины Гаранчи. Бас-баритон Лоран Наури спел зловещую песню верховного жреца Дагона, а дирижер сэр Марк Элдер стоял на подиуме.
Language: Russian
No comments:
Post a Comment